LOGOPEDA

Zalecamy podejmowanie działań jeśli twoje dziecko:

• w wieku 6. miesięcy nie gaworzy
• po ukończeniu 1 roku życia nie wypowiada sylab oraz pojedynczych słów
• podejrzewasz, że nie rozumie poleceń do niego kierowanych
• w wieku 2 lat nie mówi prostych słów np. mama, baba, tata
• między 2 a 3 rokiem życia nie wypowiada prostych zdań
• w wieku 3 lat nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o,
• w wieku 4 lat nie potrafi opowiedzieć historyjki obrazkowej,
• wypowiada proste słowa lub równoważniki zdań, zniekształca wyrazy,
• nie wypowiada głosek: k, g, l, ś, ź, ć, dź s, z, c, dz, gdy zamiast głoski f, w, wymawia p, b, h, zamienia g na k, oraz zamiast r mówi j
• między 5. a 6. rokiem życia nie wypowiada następujących głosek: l, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, k, g, ą, ę oraz gdy przestawia sylaby w obrębie wyrazu, lub skraca wyrazy

a także jeśli:
• masz wątpliwości, co do słyszenia i rozumienia mowy przez Twoje dziecko
• dziecko nawykowo oddycha przez usta
• w trakcie mówienia dziecku język wchodzi między przednie zęby

Działania terapeutyczne mają na celu kształtowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej.

PSYCHOLOG

Kiedy w życiu pojawiają się trudne sytuacje, konsultacja psychologiczna może pomóc w uporządkowaniu emocji, rozwianiu wątpliwości, spojrzeniu na problem z innej perspektywy i poszukiwaniu rozwiązań.

 

W naszym Centrum oferujemy profesjonalną pomoc psychologiczną z zakresu poradnictwa psychologicznego oraz terapii.

W naszym Centrum zapewniamy m.in.:
• Konsultacje dla dorosłych, dzieci i młodzieży,
• Profesjonalną diagnostykę psychologiczną,
• Wsparcie psychologiczne w życiowych sytuacjach kryzysowych,
• Psychoterapię dla dorosłych, dzieci i młodzieży,
• Warsztaty podnoszące kompetencje rodzicielskie.

NEUROLOGOPEDA

Neurologopeda jest specjalistą zajmującym się diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy i komunikacji pochodzenia neurologicznego.
Skonsultuj się z neurologopedą, gdy:


1. Twoje dziecko pochodzi z grupy ryzyka ciążowego lub okołoporodowego;
2. Twoje dziecko ma zdiagnozowane zaburzenia neurologiczne, zespół genetyczny, zaburzenia ze spektrum autyzmu;
3. Obserwujesz u Twojego dziecka opóźnienie psychoruchowe; Twoje dziecko nie rozwija funkcji przedjęzykowych niezbędnych do nauki mowy (nie głuży, nie gaworzy);
4. Twoje dziecko ma problem z jedzeniem;
5. Twoje dziecko ma problem z mówieniem dwuletnie lub starsze nie mówi wcale lub mówi bardzo mało i niewyraźnie, ma wadę wymowy;
6. Twoje dziecko nadmiernie się ślini, ma zawsze uchyloną buzię, nie oddycha przez nos;
7. Ktoś z Twoich bliskich ma zaburzenia mowy po udarze mózgu lub wypadku.

SURDOPEDAGOG

Surdopedagog to specjalista, który prowadzi terapię osób z wadą słuchu, wspomaga rozwój dzieci i młodzieży słabosłyszącej i niesłyszącej, zajmuje się rehabilitacją słuchu oraz wspomaga rozwój dzieci z zaburzeniami słuchu centralnego.
Terapia surdopedagogiczna obejmuje:
– stymulację ogólnego rozwoju dziecka z wadą słuchu
– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego
– stymulowanie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej
– rozpoznawania cech dźwięku, lokalizacja dźwięku
– stymulowanie pamięci i koncentracji uwagi słuchowej
– doskonalenie umiejętności gramatyczno – leksykalnych
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się
– usprawnianie rozwoju intelektualnego
– podnoszenie umiejętności komunikacyjnych
– wsparcie rodziców/opiekunów
Rehabilitacja słuchu prowadzona jest indywidualnie. Program terapii opracowany jest zgodnie z potrzebami pacjenta.

OLIGOFRENOPEDAGOG

Oligofrenopedagog zajmuje się nauczaniem i wychowywaniem jednostek upośledzonych umysłowo.
Rozpoczynając pracę z dzieckiem głęboko upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości. Dlatego bardzo ważne jest, aby wymagania dostosowywać każdego dnia do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych ucznia, jakie wystąpią w danym momencie.
Dziecko z głęboką wieloraką niepełnosprawnością (głęboko upośledzone umysłowo) wymaga odpowiednio dobranych metod i technik pracy, których głównym celem będzie nauczenie dziecka rozumienia informacji płynących z otoczenia.
Metody pracy powinny być tak dobrane, aby spróbować przezwyciężyć występujące ograniczenia we własnej aktywności, porozumiewaniu się i samostanowieniu.
Podstawową metodą pracy rewalidacyjno-wychowawczej jest metoda wzmocnienia pozytywnego – zauważanie wszystkich najdrobniejszych postępów i wyraźne, jednoznaczne ich wzmacnianie.

TERAPIA RĘKI

Zajęcia indywidualne adresowane są m.in. do dzieci:
• niechętnie podejmujących operacje manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
• z zaburzoną koordynacją wzrokowo – ruchową,
• z obniżoną precyzją i szybkością ruchów,
• mających trudności szkolne (zaburzona grafomotoryka, tempo pisania, nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego),
• mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
• mających problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp.).

REHABILITACJA METODĄ VOJTY

Terapia tą metodą jest rodzajem fizjoterapii, w której stosuje się odruchową lokomocję. Jej składowe to mechanizmy podporowo- wyprostne, automatyczne sterowanie postawą ciała i celowy ruch fazowy.
Podczas stymulacji uaktywniamy mięśnie poprzecznie prążkowane całego ciała i angażujemy układ nerwowy na różnych jego poziomach. Sprawdź, co można osiągnąć w praktyce, stosując tę metodę.

REHABILITACJA METODĄ NDT BOBATH

To terapia zaliczająca się do metod neurorehabilitacji, w której całościowe podejście do rozwoju małego człowieka jest podstawą. W uzupełnieniu o pełne zrozumienie potrzeb dziecka, potrzeby komunikacji, naturalnej potrzeby zabawy daje pożądane efekty. Terapeuci pomogą dobrać sprzęt ortopedyczny potrzebny do codziennego funkcjonowania. Należy pamiętać, że dziecko jest równym partnerem podczas całych ćwiczeń i szacunek do jego emocji to to na co zwracamy baczną uwagę.
NDT – Bobath sprawdza się w terapiach wzmożonego bądź obniżonego napięcia mięśniowego, w chorobach neurologicznych, opóźnieniu rozwoju ruchowego.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Terapia Integracji Sensorycznej określana jest jako proces, w którym następuje organizacja dostarczanych do organizmu wrażeń, tak aby mogły być one wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem działaniu. Metoda SI to system ćwiczeń, które mają nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne. Integracja Sensoryczna przeznaczona jest głównie dla dzieci z trudnościami w uczeniu się (trudności wynikające z dysleksji, dysgrafii), nadpobudliwych, nadruchliwych, a także dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących, niedosłyszących.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

To oparta na Teorii Kognitywnego nauczania społecznego forma regularnego treningu grupowego
Główne cele treningu:
• poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych,
• zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych,
• zmiana doświadczeń i przeżyć w sytuacjach społecznych.

Na TUS-ach dzieci uczą się:
• rozpoznawania treści,
• przeżywanych emocji,
• zdrowych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
• jak poprawić swoją koncentrację,
• jak pohamować nieakceptowalne społeczne, spontaniczne reakcje,
• jak kształtować samoocenę.

TERAPIA KARMIENIA NIEMOWLĄT

Konsultacje neurologopedyczne niemowląt i małych dzieci dotyczą:
• Trudności z przystawieniem do piersi,
• Niepokoju ruchowego w trakcie ssania, odrywania się od piersi lub smoczka butelki,
• Wątpliwości dotyczących efektywnego poboru mleka zarówno z piersi, jak i z butelki,
• Konieczności częstego karmienia w związku z nie najadaniem się dziecka,
• Dźwięki przypominające klikanie w trakcie karmienia,
• Trudności z nakarmieniem w trakcie czuwania, co w efekcie prowadzi do częstych karmień,
• Niskich przyrostów masy ciała,
• Częstych ulewań i chlustania po karmieniu,
• Wątpliwości dotyczących gotowości dziecka do rozszerzania diety,
• Trudności z rozszerzaniem diety,
• Doboru akcesoriów kluczowych dla efektywnego rozszerzania diety,
• Otwartej jamy ustnej dziecka w trakcie snu, znacznego ślinienia się oraz niskiej pozycji spoczynkowej języka.

CENNIK